Whatsapp

054-5253673

כתובת

סוקולוב 40 רמת השרון

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים שיר להקלטה באולפן?

עומדים להקליט שיר בהפתעה לחברים או למשפחה? רגע לפני שאתם מתקשרים וסוגרים עם אולפן הקלטות ומבררים את המחיר, חשוב לבחור את השיר המתאים להקלטה. בחירת השיר עשויה להיות קשה ומבלבלת ולכן חשוב להתייעץ עם אדם מקצועי שיעזור לכם ויכוון אתכם לבחירת שיר להקלטה. לכן כדי לבחור בצורה הטובה ביותר את השיר שאתם רוצים להקליט חשוב שתשימו לב לדברים הבאים, שיעזרו לכם בבחירת שיר להקלטה בצורה החכמה ונכונה ביותר בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

הדברים שחשוב לבדוק בטרם בחירת שיר להקלטה?

אז עוד רגע יש לכם שיר ואתם נכנסים לאולפן הקלטות ומקליטים את השיר. אך עוד בטרם הכניסה לאולפן ההקלטות עליכם לבחור שיר שיתאים לבעל המאורע. לכן חשוב לשים לב לדברים הבאים שיעשו לכם סדר בעניינים ויעזרו לכם לבחור את השיר המתאים ביותר להקלטה. ואל תשכחו שהקלטת שיר מתחילה בבחירה נכונה ומתאימה לבעל השמחה ומצריכה התאמה מלאה. לכן באמצעות הפרמטרים הבאים תדעו איך לבחור את השיר הנכון שמתאים לבעל המאורע.

מטרת השיר – אם מטרת השיר שאתם רוצים לבחור היא ליום הולדת היא חייבת להתאים לבעל המאורע בצורה מושלמת, בין שזה במילים, בתיאור האופי של בעל המאורע וכן בסיפור שאתם עומדים לספר בשיר. לכן חשוב להתאים את מילות השיר לאירוע עצמו, אירוע יום הולדת שונה מאירוע חתונה, לכן אל תסטו מהמטרה של השיר.

תכנון נכון של הזמן – חשוב לתכנן נכון את הזמן עם תצטרכו תיקונים שונים בשיר, או הוספת קולות ליוויי ועוד. שיש זמן עודף יש פחות לחץ והשירה שלכם נשמעת פחות לחוצה ויותר זורמת, וכך בסופו של דבר מתקבל התוצר המושלם, ולא יוצא תוצר פחות איכותי ושומעים זאת בשירה.
לכן חשוב לתכנן נכון את הזמן ולעמוד בזמנים.

השוואה בין אולפנים שונים – חשוב לבדוק בין כמה אולפני הקלטות והשוות את המחיר בניהם כולל השירותים שהם מציעים. איכות האולפן היא גורם משמעותי בבחירת אולפן הקלטות בין שזה אבזור האולפן, ניסיון המפיקים והטכנאים, ניסיון האולפן, המלצות של אנשים שביצעו שירים באולפן ועוד. לכן חשוב לברר לעומק כל אולפן ואולפן ואז להשוואות בניהם מבחינת השירותים שהם מציעים והמחיר.

מיקום האולפן – אולפן הקלטות במיקום מרוחק ולא נגיש עשוי לבזבז לכם זמן רב בפקקים ובכבישים ואף לגרום לכם לאחר לאולפן. בנוסף לכך, אולפן הממוקם באזור נגיש עם אווירה טובה ישפיע לטובה על ההרגשה שלכם ויוציא מכם הרבה מעבר בזמן ההקלטות לכן יש לקחת זאת בחשבון בטרם בחירת שיר להקלטה.

תקציב אישי לכל דבר יש תקציב אישי שאין לחרוג ממנו. לכן בטרם בחירת שיר להקלטה, חשוב שהתקציב שאתם מקציבים אכן עומד בדרישות ולא חורג ממנה. בנוסף לכך, חשוב לברר על תקציב פנימי להפקה. ישנם אולפני הקלטות שמאפשרות הקלטת קולות על בסיס פלייבק לעומת ליווי בגיטרה או עיבוד מחודש עם מגוון כלים ותוכנות מחשב, לכן יש לבדוק זאת מאחר ששירותים אלה עולים לא מעט כסף ומייקרים את המחיר, כמו כן קחו בחשבון את עלויות הפרסום השונות, הפצת השיר ועוד.

וודאו שכל מה שסוכם גלוי ואין חצי דברים – ישנם לא מעט אולפני הקלטות אשר לא אומרים את כל מה שצריך לדעת על ההקלטה. וכך במהלך ההקלטה יש צורך בשירותים נוספים שלא נזכרו קודם לכן, כגון: מיקסינג, מאסטרינג, תיקונים בשעות האולפן ועוד. לכן חשוב שהכל יהיה בהצעת מחיר מסודרת ויכלול את כל מה שצריך ולא שיהיו חצאי פרטים שיוסיפו למחיר הסופי של השיר.

שאלות נפוצות בנושא בחירת אולפן הקלטות

אם אתם רוצים לראות על מה מדובר רצוי להגיע למקום ולראות אותו במו עיניכם, אין כמו מראה עיניים. בטלפון ובהצעת מחיר הכול טוב ויפה, אך לפעמים יש פער בין מה שאומרי לכם בטלפון ובהצעת מחיר לבין מה שפועל.

הקלטת השיר דורשת תיקונים רבים במהלך ההקלטה עד להקלטה המושלמת של השיר. המחיר של ההקלטה כולל עריכה ותיקונים אך לא בכל האולפנים לכן חשוב לברר כבר מהתחלה על כמה תיקונים מדובר והאם יש תשלום נוסף עליהם אם עברתם את מכסת התיקונים או הזמנים.

בחירת השיר היא בידיים שלכם. אם אתם כותבי שירים אלה ההזדמנות שלכם להקליט שיר מקורי ומרגש, אך אם אתם לא כותבים שירים ואין לכם זמן לזה או לאיש מקצוע שיכתוב תוכלו לבחור שיר מוכר שבעל המאורע אוהב ומתחבר אליו או מזכיר לו משהו מהעבר.

הגודל לא קובע! גם באולפני הקלטות זה שיש אולפן גדול לא אומר שהציוד טוב, אקוסטיקה טובה או שהמפיק המוזיקלי טוב. רצוי לבחור אולפן שיענה על הדרישות והצרכים שלכם!

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?