Whatsapp

054-5253673

כתובת

סוקולוב 40 רמת השרון

שיר במתנה של חוה אלברשטיין – מה אפשר ללמוד מזה?

יש סיכוי טוב שהצעירים בנינו לא ממש מכירים את חוה אלברשטיין, זמרת ויוצרת אשר פועלת בישראל מאז שנות השישים, חוה היא אחת הזמרות שהוציאו הכי הרבה אלבומים בישראל, כאשר היא הוציאה מעל שישים אלבומים, שחלק נכבד מהשירים בהם הפכו לפסקולים של המדינה.

היא קיבלה אין ספור פרסים ואף קיבלה את פרס מפעל חיים על ידי אקו"ם, אחד השירים המעניינים שלה נקרא שיר במתנה זהו שיר שמופק בצורה מדהימה והוא משלב כמה כלי נגינה שונים כאשר הכלי המוביל הוא פסנתר. את השיר כתבה המשוררת, תרצה אתר, ואת הלחן עשתה נורית הירש.

מה מיוחד בהפקה של שיר במתנה של חוה אלברשטיין

שיר במתנה של חוה אלברשטיין הוא שיר שנשמע אופטימי ונעים להאזנה אך יש כאלה אשר יפרשו את מילות השיר כלא כל כך שמחות, השיר מתחיל בנגינת פסנתר ובשירה של חוה עצמה, ולאט לאט השיר מתחיל להיבנות ועוד כלים מתחילים להשתלב אט אט עד לשיא. 

בשונה מהפקות של היום אז ההקלטה בוצעה בצורה שונה לגמרי, ועם ציוד אנלוגי (הקלטות נעשו על גבי סליל מגנטי). כיום האולפנים מלאים בציוד הקלטות דיגיטלי המאפשר גם להקליט ברמה גבוהה ונוחה מאוד וגם לבצע עריכות שפעם אפילו לא חלמו שזה יהיה אפשרי ועוד באופן כזה פשוט.

תחשבו שכל הנגנים היו צריכים לנגן יחד את השיר, כמובן שכל נגן מחובר בנפרד אל הקונסולה אך ההקלטה עצמה מתבצעת כאשר כל הנגנים מבצעים את השיר יחד בצורה מסונכרנת.

כאשר מקשיבים לשיר במתנה של חוה אלברשטיין ניתן לשמוע שהיא כבר זמרת עם ניסיון, השיר מופק בצורה נכונה ואפשר לשמוע שהושקעה בו מחשבה, כן השיר אולי נשמע פשוט למאזין הממוצע אך לעיתים לייצר מוזיקה פשוטה זה דבר מאוד מורכב. אם תקשיבו לשיר של להקת החיפושיות תוכלו להבין את הנקודה בצורה טובה יותר.

שיר במתנה של חוה אלברשטיין יצא בשנות השמונים כאשר אז היה נהוג לעשות שירים מתומצתים יותר בעיקר אם הייתה כוונה שהם יושמעו לאחר מכן ברדיו שאז היה נחשב לכלי הבולט ביותר עבור זמר כדי שיהיה מצליח. אפשר לשמוע שהפקת השיר מכוונת לכך שיהיה להיט או לפחות שיעמוד בתנאים כדי שישמיעו אותו. 

אפשר לומר שגם היום הרדיו עובד פחות או יותר בצורה דומה ויש ביקוש לשירים קצרים וקולעים, אך היום הכל עובד בקצב הרבה יותר מהיר ויש עוד המון פלטפורמות לזמר שרוצה לקבל חשיפה אך מצד שני די נשברו החוקים שהיו נהוגים בשנים עברו.

לכן במיוחד עבור הזמר או הזמרת המתחילים מומלץ להקשיב לשיר במתנה של חוה אלברשטיין ולהבין מה זאת הפקה פשוטה נכונה וחכמה, זה נכון גם עבור הנגנים שבנינו שיכולים ללמוד מה זה לנגן חכם ולשרת את השיר.

שיר במתנה של חוה אלברשטיין
מתוך שירונט

כאשר מקשיבים מוזיקה של שיר במתנה של חוה אלברשטיין, מקבלים מן תחושה של אופטימיות, אך כאשר ממעמקים במילים של השיר זה לא ממש ברור האם המילים הן כאלה אופטימיות.

כן הוא בהחלט הגיע למקומות גבוהים במצעדים של הרדיו בישראל, השיר הצליח מאוד והפך את חוה אלברשטיין לזמרת מצליחה. עד ימים אלה ישנם אנשים שחושבים שהשיר נחשב לאחד השירים היפים שנכתבו בישראל, כמובן שהקהל של השיר יהיה בדרך אנשים בוגרים יותר.

השיר עצמו הוא שיר פשוט מאוד זה תלוי גם באיזה כלי אתם מנגנים, אך כיום אתם גם יכולים למצוא את האקורדים או הטאבים של השיר בלי בעיה באינטרנט, בשורה התחתונה שיר במתנה של חוה אלברשטיין הוא שיר פשוט לנגינה אם אתם מנגנים לפחות של על אחד הכלים שמשתתפים בשיר לא אמורה להיות לכם בעיה לנגן אותו לאחר כמה ניסיונות.

בשנים האחרונות היא מעט פחות פעילה בשנות השמונים כאשר שיר במתנה יצא חוה אלברשטיין הייתה פעילה מאוד זה משיך בשנות התשעים ועד לתקופה לא כל כך רחוקה, המון אנשים מחכים שהיא תוציא תקליט חדש או לפחות שיר חדש.

לסיכום:

כאשר מקשיבים לשיר של חוה אלברשטיין שיר במתנה אפשר פשוט להתענג ממוזיקה יפה ונעימה לאוזן המלווה בשירה של הזמרת הנחשבת לאחת הגדולות שהיו בישראל ועדיין קיימת.

אפשר ללמוד מהצורה בה השיר בנוי הרבה מאוד ולהבין איך נשמעת הפקה טובה ונכונה, בימים שהשיר יצא לרדיו הוא הפך ללהיט והגיע למקומות הראשונים במצעדים, ואפילו היום שיר במתנה של חוה אלברשטיין נחשב לקלאסיקה ישראלית מוערכת על ידי זמרים ונגנים כאחד.

אם אתם זמרים מתחילים, נגנים מתחילים, או אולי מתעניינים בנושא של הפקת מוזיקה מומלץ להקשיב לשיר אפשר ללמוד ממנו בכל התחומים שהוזכרו, ובלי קשר אם אתם לא מכירים את השיר מומלץ מאוד להקשיב לו ולהנות משיר נפלא זמרת מדהימה מילים יפות ומנגינה נעימה.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?