Whatsapp

054-5253673

כתובת

סוקולוב 40 רמת השרון

הרבה אנשים שרוצים להקליט שיר נתקלים בפני השאלה הבאה: האם להקליט שיר מראש באולפן הקלטות ולהגיע לאירוע שהדיג'יי שם את ההקלטה המוכנה או שמא לשיר בלייב. אנו כאן כדי לסייע לכם לקבל תשובה הגיונית ורציונלית.

למה לעשות ביצוע של שיר בלייב?

לשיר שיר קאבר באירוע
לשיר שיר קאבר באירוע

א. כאשר תשירו בלייב אתם תשמעו הכי אמיתי שרק אפשר. הקהל ירגיש את זה, אתם תרגישו את זה. אי אפשר לקחת את התחושה הזו שאתם שרים ושכולם מסתכלים עליכם ומחכים לצעד הבא שלכם.
ב. חשוב לדעת כי כאשר תשירו בלייב אין מקום לטעויות – אסור לזייף, אסור להתבלבל במילים ואסור כמובן לשכוח אותם. כל העניים נעוצות אליכם וכל טעות קטנה יכולה להרוס לכם את הביצוע. לדוגמא: בטעות שכחתם שורה אחת, והפלייבק ממשיך לרוץ, אם לא תכנסו בזמן לשורה הבאה ייתכן וכבר לא תדעו איפה אתם צריכים להכנס שוב בשיר כי המוזיקה ברחה לכם. או לדוגמא אם תזייפו פתאום בעלייה הגבוהה בשיר ייתכן ואף אנשים יגחחו או ירימו גבה למה הייתם צריכים לבצע זאת בלייב.
ג. אם אתם שרים טוב אין סיבה לא לשיר בלייב. אך חשוב לזכור, שהסאונד של המיקרופון הוא לא גבוה במיוחד, אלא עמום ולא חד, לכן כדי להגיע לתוצאה טובה צריך רמה גבוהה מאוד של ביצוע כדי שאנשים ימחאו לכם כפיים בסוף הקטע.

לסיכום לשיר שיר קאבר בלייב באירוע:

לשיר בלייב מתאים לזמרים מקצועיים ומנוסים בעלי ביטחון עצמי וביטחון בשירה שלהם..כי שוב, טעות אחת קטנה וכל הקטע יהפוך לבדיחה במקרה הטוב ואנשים יזרמו איתכם או אסון במקרה הרע שרק ירצו שתסיימו לשיר.

למה להקליט שיר באולפן הקלטות?

הקלטת שיר באולפן הקלטות
הקלטת שיר באולפן הקלטות

א. רצוי להקליט שיר באולפן הקלטות מקצועי כדי שמפיק מוזיקלי מנוסה יוכל לעבוד איתכם בצורה מקצועית הכוללת עריכה, תיקוני זיופים ועוד.. כאשר תשירו בלייב אין מישהו שידריך ויכוון אתכם. יש לכם ניסיון אחד בלבד!
ב. המפיק באולפן יוסיף אפקטים מיוחדים לקול שלכם שיהפכו אתכם להשמע פי כמה יותר טוב ממה שאתם שרים במציאות. אם תשירו בלייב הקול שלכם זה הדבר היחיד שישמעו, ללא אפקטים או עריכה.
ג. המפיק באולפן הקלטות יודע ללטש את הסאונד ולעשות מיקס המתאים בצורה הרמטית בין הוואקל והשירה שלכם לבין הפלייבק. כך תשמעו מעולה וגם המוזיקה תשמע מעולה. אם תשירו בלייב ייתכן מאוד כי הסאונד של המיקרופון יהיה חזק מידי ולא ישמעו את המוזיקה טוב או שמא המוזיקה תהיה חזקה ולא ישמעו אתכם טוב. כמו כן הסאונד שיוצא מהמיקרופון הוא עמום בגלל שמדובר במיקרופון הנקרא "דינמי" ולא מיקרופון איכותי הנקרא "קונדנסר" אשר קיים רק באולפן הקלטות.
ד. כאשר תשירו באולפן אין אלמנט של לחץ מטעויות, גם אם תטעו או תזייפו – לא קרה כלום. מכיוון שמקליטים בצורה של טייקים, העבודה על השיר מתבצעת בחלוקה ברורה לטייקים. קודם כל מקליטים את הבית ה-1 בשיר ועובדים עליו מספר פעמים עד הטייק הטוב ביותר שגם אותו לאחר מכן עורכים וכך הלאה ממשיכים לאורך כל השיר אשר מקליטים אותו בקטעים. כאשר תשירו בלייב אין לכם אפשרות משחק כזו.
ה. דווקא בגלל שהשיר מוקלט מראש ואתם תופיעו איתו באירוע אתם לא צריכים לחשוש מכלום – גם אם תתבלבלו במילים או גם אם תזייפו – לא ישמעו את זה, המוזיקה והשיר רצים ללא קשר למוצא קולך. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשיר "ליפסינק" ולזרום עם ההופעה כאילו אתם עושים בלייב. אף אחד לא צריך באמת לדעת שהמיקרופון שלכם סגור ושהקלטתם את זה מראש באולפן מקצועי.
ו. דווקא בגלל החוויה – אתם תגיעו לאולפן ותתנסו כמו הזמרים הגדולים בתהליך הקלטה, עבודה על השיר, עבודה אינטנסיבית על הביצוע והדרישה ממכם תהיה גבוהה, ממש כמו שעובדים עם זמרים מקצועיים. אם אתם אוהבים לשיר ואוהבים מוזיקה, בואו להתנסות.

לסיכום הקלטת שיר באולפן הקלטות:

לשיר באולפן הקלטות נוח הרבה יותר לזמרים חובבניים בעלי ניסיון מועט במוזיקה. כמו כן, באולפן תוכלו לעבוד היטב על הביצוע שלכם ולתקן את כל הבעיות שיכלו להיות אם הייתם מופיעים בלייב עם השיר. בנוסף, באולפן תעבדו מול מפיק מוזיקלי מנוסה שיערוך ויהפוך את הקול שלכם להשמע הרבה יותר טוב מהמציאות ויסייע לכם להוציא את הטייק הטוב ביותר שלכם מכל חלק בשיר. אם יש לכם פחד שתטעו בהופעה בלייב, שתתבלבלו במילים, שתזייפו, אנו ממליצים לכם להגיע לאולפן הקלטות מקצועי ולהקליט את השיר ולאחר מכן להשמיע אותו באירוע ולהופיע איתו ללא כל חשש!

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?